BACHRACH KRIŠTOFIĆ, Sanja

BACHRACH KRIŠTOFIĆ, Sanja, grafička dizajnerica (Zagreb, 4. XII. 1961). Kći → Čedomila Bachracha i Nade rođ. Lučić. Studirala je povijest i filozofiju na zagrebačkom Filozofskom fakultetu, a 1998. diplomirala na Žen-skim studijima u Zagrebu. Članica je HZSU, HDLU i ULUPUH, 1999–2003. predsjednica sekcije za grafički dizajn ULUPUH, a 2000–03. njegova je predsjednica. Osnivačica je i članica umjetničke udruge »Kultura umjetnosti«. U suradnji sa suprugom Marijem Krištofićem (Zagreb, 1957) djeluje kao dizajnerica i izlaže od 1980. pod nazivom »Bachrach & Krištofić« baveći se komercijalnom (katalozi, vizualni identiteti, CD-omotnice, plakati, knjige) i umjetničkom (autorske knjige, samostalne izložbe) produkcijom s područja grafičkoga dizajna i fotografije, kao i studijskom, portretnom i akt-fotografijom. Višekratno i duže vrijeme surađuje na produkciji radova s nekoliko umjetnika, arhitekata, dizajnera, među kojima su Mario Beusan, Sanja Iveković, Emil Matešić i Nenad Roban. Surađivala je s kazališnom skupinom »Kugla« te Vladimirom Gudcem, sudjelujući na oblikovanju glasila Galerije Studentskoga centra »Akcent«, u kojem je bilježena djelatnost Galerije do kraja 1980-ih. Vodi radionice Muzeja suvremene umjetnosti iz Zagreba, Hrvatskoga fotosaveza i Centra za ženske studije. Jedna je od autorica vizualnog identiteta Centra za ženske studije u Zagrebu. Izlagala je na 40-ak samostalnih izložba (Fotografije, Zagreb 1981; Aktovi, Zagreb 1982; Nove fotografije, Rijeka 1983; Portreti, Zagreb 1983; Out of the Question, Zagreb 1983; Dorian Gray, Zagreb 1984; Sjaj u tami, Novi Sad 1984; Denis&Denis, Rijeka 1984; Bachrach i Krištofić, Zagreb 1984; Aktovi, Novi Sad 1984; Erotika, fotografije, Zagreb 1986; Aktovi, Novi Sad 1987; Dizajn i fotografija, Zagreb 1989; Bachrach & Krištofić, Zagreb 1990; POPtreti, Zagreb 1990; Foto-projekt za autorski nakit Nenada Robana, Zagreb 1992; Tijela – uzbuđenje – samoća, Zagreb 1993; Bachrach & Krištofić, Zagreb 1993; Ruta-fotografija za balet, Zagreb 1993; Sjećanje, Mali Lošinj 1996; Fotografski zapisi, Zagreb 1996; Sjećanje, Zagreb 1997; Bez naslova, fotografija, Zagreb 1998; Bez naslova, Rovinj 1998; Untitled–18, Zagreb 1999; Fragmenti 1981–2000, Zagreb 2000; Untitled, fotografije, Rijeka 2001; Prljavo kazalište, vizualni identitet i fotografije, Zagreb 2003; Crveno-crni svijet, Zagreb 2003; Dizajn omotnica LP-a i CD-a, Zagreb 2004; Neopisivo i neiskazivo, Zagreb 2004; Cover up, Pula 2004; Neopisivo i neiskazivo, Poreč 2005; Dnevnik putovanja, skice ostanka, Zagreb 2006; Trenutci između – dva pogleda, Poreč 2007; Zagreb – Labin, Labin 2007; Dvostruka igra, Zagreb 2008; Prisjećanje & Ponavljanje, Zagreb 2010; Izbliza i osobno, Zagreb 2010. i dr.) i sedamdesetak skupnih izložba u zemlji i inozemstvu (Ženska soba – ženski pogled, Zagreb 2001; Shock & Show, Trst 2002; Interferencije stvarnosti, Zagreb 2004; Skriveno blago, Zagreb 2005; Artcoustics, Ljubljana 2006; Novija sakralna umjetnost, Zagreb 2006; Odraz u zrcalu, Zagreb 2006; Slika i prilika, Rovinj 2007; Nakit u fotografiji, Zagreb 2008; Rukopisi novog doba, Zagreb 2011; 46. Zagrebački salon primijenjene umjetnosti i dizajna, Zagreb 2011; Made in Croatia, Zagreb 2011; Photodays, Rovinj 2011. i dr.). Sudjelovala je u organizaciji mnogobrojnih izložba (Darko Glavan – na svojoj strani (s F. Dulibićem i M. Krištofićem) Zagreb 2010; Sound & Vision, Split–Osijek–Rijeka 2007–08; Ženska soba – ženski pogled / Suvremena ženska fotografija, Zagreb 2002; Mala povijest Zagrebačkog salona (s A. Der-Hazarijan), Zagreb 1999; Koncept, međunarodna izložba fotografije, Zagreb 1996, Jugoton – istočno od raja. 1947 – 1991., Zagreb 2014, Beograd 2015–16. i dr.). Sa suprugom M. Krištofićem autorica fotomonografije Bachrach & Krištofić. Dvostruka igra / Nothing else matters (Zagreb 2008). Dobitnica je više nagrada i priznanja, među ostalim, nagrada za Primijenjenu fotografiju na Photodays natječaju 2011, priznanje Diamond Award Music Festivala u kategoriji najbolje svjetske studijske rock-fotografije (Antwerpen 1989), prva nagrada i realizacija natječaja za vizualni identitet 20. salona mladih (Zagreb 1988), dok su omoti ploča skupina Denis & Denis i Dorian Gray 1984. proglašeni najuspjelijim dizajnerskim ostvarenjem po ocjeni kritičara časopisa Džuboks i Rock. Djela se nalaze u zbirkama Muzeja za umjetnost i obrt te Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu. Majka je → Renea i Tesse, dizajnerice (Zagreb, 20. VI. 1990), koja je od djetinjstva aktivno klizala u klizačkom klubu »Medo« i osvojila medalje u više saveznih natjecanja. Maturirala je na Klasičnoj gimnaziji u Zagrebu 2009. i 2014. završila studij dizajna. God. 2011. volontirala je kao asistentica na radionicama u sklopu Dana Toše Dabca u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu i sudjelovala u kreiranju vizualnog identiteta Dana D, festivala dizajnera u Zagrebu. Dizajnirala je plakat programa Centra za ženske studije za god. 2011/2012. S Dorom Lugarić dizajnira plakate za KSET (Klub studenata elektrotehnike u Zagrebu) sekciju Alternation.

IZV.: Osobni podaci ulaznice.